Monday, June 7, 2010

nukilan jiwa kelam..

dulu..
jika antara kau dan aku berhubung
mesra kau dan aku tiada selindung
seakan gembira hati yang mendung...

acap kali kau ucapkan kata suka
acapkali juga kau cuba bergelak tawa
itu ini semuanya indah belaka
bak kata orang memang gila....

aku tahu aku bukan yang sempurna
aku juga tahu aku bukan yang engkau pinta
yang aku tahu aku menjadi orang sederhana
yang menjadi panahan buat kau di mata

selalu ku tatap wajahmu itu
seringkali ku lawat tmpatmu itu
hanya untuk melepas rindu
yang terpahat menusuk kalbu

kini

kali terakhir kau dan aku berkata
suaramu seakan tidak bermaya
kau seakan cuba untuk berhenti berbicara
sedangkan aku cuba untuk bersuara!!

esok akan terjawab segalanya..
mungkin engkau akan menunggu masa
aku juga akan menghitung kira
siapa diantara kita cuba untuk bersandiwara

jika kau punya hati
aku juga memiliki
jika kau punya perasaan
aku punya tiada tandingan.......

nukilan jiwa kelam...
taufiq al-firas

1 comment:

mikaharima said...

bkk2 je blog ko terbace ni... kat fb pun status suspicious... siapekh????????????????? *bz-d-bod walaupun jauh*